Τρίτη, 20 Μαΐου 2014

Bloomberg: Λάδι και μέλι μπορούν να βοηθήσουν την Ελλάδα να βγει από την ύφεση


Ο Έλληνας Πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς καλεί τους κατασκευαστές των παραδοσιακών τροφίμων και ποτών , από...
παραγωγούς ψαριών και αυγοτάραχου, μέχρι τους μελισσοκόμους να διαδραματίσουν μεγαλύτερο ρόλο στη μετατροπή της χώρας σε μια εξαγωγική οικονομία.




Σύμφωνα με άρθρο του Bloomberg, η Ελλάδα είδε τις εξαγωγές της να πέφτουν 0,2%, επομένως χρειάζεται τις εταιρείες τροφίμων και ποτών να καλύψουν τη διαφορά με εξαγωγικό προσανατολισμό. Αυτό είχε δηλώσει ευθαρσώς και ο κ. Σαμαράς στους εκπροσώπους των παραγωγών της Λέσβου, στις 13 Μαΐου.

Το μήνυμα είναι φύγουν οι παραγωγοί από την παραδοσιακή ανάπτυξη, να επικεντρωθούν στην μεταποίηση των παραδοσιακών προϊόντων και να τα φέρει σε διεθνές πεδίο. Οπως δηλώνει ο Αντώνης Σαμαράς: «Σήμερα 200 μεγάλες επιχειρήσεις κρατούν το 85% της παραγωγής, ενώ 17.000 μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις έχουν τεράστιες δυνατότητες».

Η αλήθεια είναι, σημειώνει το Bloomberg, ότι οι ελληνικές εξαγωγές αγροτικών προϊόντων (συμπεριλαμβανομένων των τροφίμων, ποτών και ελαίων) αυξήθηκαν κατά 3,5%. Τη στιγμή που η οικονομία της χώρας συρρικνώθηκε σε διάστημα τεσσάρων ετών, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προβλέπει πως το ελληνικό ΑΕΠ θα αυξηθεί κατά 0,6%. Αυξητική τάση που εμφανίζεται για πρώτη φορά μετά το 2007.

Αυτή τη στιγμή υπάρχουν Ελληνες παραγωγοί τροφίμων που εστιάζουν την προσοχή τους, μόνο στο εξωτερικό. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η εταιρεία Gaea που εξάγει ένα είδος κόκκινου πιπεριού. Οπως λέει ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Αρης Κεφαλογιάννης: «Η επιβίωση μας εξαρτάται από την επιτυχία να εξάγουμε τα καλύτερα προϊόντα της ελληνικής μητέρας γης». Ο πρώτος πελάτης της εν λόγω εταιρείας είναι μια αλυλίδα σούπερ μέρκετ στη Βρετανία που απορροφάει το 82% των πωλήσεων του προϊόντος εκτός Ελλάδας, ενώ στο πελατολόγιό της υπάρχουν άλλες 26 χώρες.

Αντίστοιχο είναι και το παράδειγμα της εταιρείας Papadimitriou CC SA που εξάγει ξύδι μπαλσάμικο και μουστάρδα. Οπως εξηγεί ο Χρήστος Παπαδημητρίου στο Bloomberg «όλα τα προϊόντα μας αναπτύσσονται με επίκεντρο κυρίως τις ανάγκες των ξένων αγορών». Ετσι οι εξαγωγές της φτάνουν μέχρι τη Φινλανδία και τη Ρωσία, ενώ υπάρχει επέκταση και μέχρι την Αυστραλία.

Ο ιδρυτής της Capro Hellas, Κώστας Κοντόπουλος πηγαίνοντας κόντρα στο ρεύμα της απογοήτευσης, στα χρόνια της κρίσης, αποφάσισε να βγει μπροστά και πουλάει ντελικατέσεν προϊόντα που προέρχονται από ανεξάρτητους παραγωγούς. Τώρα αυτά τα προϊόντα ταξιδεύουν σε Μιλάνο, Λονδίνο, Παρίσι και στην Ανατολή.

Κάτι αντίστοιχο έχει κάνει και η εταιρεία Ergon με βάση της τη Θεσσαλονίκη, καθώς έχει λιανική παρουσία στο Λονδίνο με παντοπωλείο και εστιατόριο που άνοιξε το 2012. Τώρα η εταιρεία ετοιμάζεται να κάνει άνοιγμα και στις Βρυξέλλες πουλώντας προϊόντα με προστατευόμενη ονομασία προέλευσης (ΠΟΠ).


πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου