Κυριακή, 25 Μαΐου 2014

15 στάσεις ζωής που θα αυξήσουν το προσδόκιμο ζωής σας


Μεγαλώνοντας γινόμαστε πιο ευάλωτοι σε νόσους. Ίσως να πιστεύετε ότι δεν μπορείτε να κάνετε κάτι για αυτό, αλλά νέα έρευνα δεν συμφωνεί. Σε πιλοτική έρευνα, αλλαγές του τρόπου ζωής ενίσχυσαν ένα ένζυμο που αυξάνει το μήκος των τελομερών. 



Άλλες έρευνες επίσης έδειξαν ότι η διατροφή και η άσκηση μπορούν να προστατεύσουν τα τελομερή. Επομένως, υγιείς συνήθειες μπορούν ενδεχομένως να επιβραδύνουν τη γήρανση σε κυτταρικό επίπεδο.

Να είστε ευσυνείδητος
‘Ερευνα ανακάλυψε ότι ένας από τους καλύτερους προγνωστικούς παράγοντες για μακροζωία είναι να είστε ευσυνείδητος. Ερευνητές μέτρησαν ικανότητες όπως η προσοχή στη λεπτομέρεια και ανακάλυψαν ότι οι ευσυνείδητοι άνθρωποι κάνουν περισσότερα για να προστατεύσουν την υγεία τους και επιλογές που οδηγούν σε ισχυρότερες σχέσεις και καλύτερη καριέρα.

Κάντε φίλους
Οι φίλοι σάς βοηθούν να ζήσετε περισσότερο. Αυστραλοί ερευνητές ανακάλυψαν ότι οι κοινωνικοί άνθρωποι ήταν λιγότερο πιθανό να πεθάνουν σε διάστημα 10 ετών σε σύγκριση με ανθρώπους που είχαν τους λιγότερους φίλους. Άλλη ανάλυση αποτελεσμάτων 148 ερευνών στηρίζει τη σχέση μεταξύ των πολλών κοινωνικών σχέσεων και της μακροζωίας.

Διακόψτε το κάπνισμα
Αν και δεν είναι μυστικό ότι η διακοπή του καπνίσματος μπορεί να επιμηκύνει τη ζωή, η ποσότητα του επιπλέον χρόνου μπορεί να σας εκπλήξει. Σύμφωνα με βρετανική έρευνα, η διακοπή του καπνίσματος στην ηλικία των 30 θα μπορούσε να αυξήσει τη ζωή κατά μια δεκαετία. Η διακοπή της συνήθειας στην ηλικία των 40, 50 ή 60 ενισχύει το προσδόκιμο επιβίωσης κατά 9, 6 ή 3 χρόνια αντίστοιχα.

Επιλέξτε με σοφία τους φίλους σας
Οι συνήθεις των φίλων σας σάς επηρεάζουν, επομένως ψάξτε για φίλους με υγιεινό τρόπο ζωής. Έρευνες δείχνουν ότι η παχυσαρκία είναι κοινωνικά μεταδοτική- η πιθανότητα να γίνετε και εσείς παχύσαρκος αυξάνεται κατά 57% αν έχετε φίλο που γίνεται παχύσαρκος. Το κάπνισμα είναι ακόμα ένας παράγοντας που εξαπλώνεται μεταξύ των φίλων, αλλά τα καλά νέα είναι ότι η διακοπή του είναι επίσης κολλητική.

Αγαπήστε το μεσημεριανό ύπνο
Η σιέστα συνηθίζεται σε πολλά μέρη του κόσμου. Υπάρχει τώρα και επιστημονική ένδειξη ότι ο ύπνος το μεσημέρι μπορεί ενδεχομένως να σας βοηθήσει να ζήσετε περισσότερο. Πρόσφατη έρευνα σε 24.000 συμμετέχοντες υποδεικνύει ότι όσοι κοιμούνται τακτικά το μεσημέρι έχουν 37% λιγότερες πιθανότητες θνησιμότητας από καρδιοπάθεια σε σχέση με όσους κοιμούνται περιστασιακά. Οι ερευνητές θεωρούν ότι ο μεσημεριανός ύπνος θα μπορούσε να βοηθά την καρδιά κρατώντας σε χαμηλά επίπεδα της ορμόνες του στρες.

Ακολουθήστε μεσογειακή διατροφή
Η μεσογειακή διατροφή είναι υψηλή σε φρούτα, λαχανικά, προϊόντα ολικής αλέσεως, ελαιόλαδο και ψάρια. Ανάλυση 50 ερευνών που αφορούσαν περισσότερους από 500.000 ανθρώπους δείχνει τα εντυπωσιακά οφέλη της συγκεκριμένης διατροφής. Τα ευρήματα δείχνουν ότι η συγκεκριμένη διατροφή μειώνει σημαντικά τον κίνδυνο μεταβολικού συνδρόμου.

Παντρευτείτε
Αρκετές έρευνες δείχνουν ότι οι παντρεμένοι άνθρωποι τείνουν να ζουν περισσότερο από τους εργένηδες. Πολλοί ερευνητές αποδίδουν τη διαφορά στην κοινωνική και οικονομική στήριξη που παρέχει ο γάμος. Ενώ ο γάμος προσφέρει το μεγαλύτερο όφελος, άνθρωποι που είναι διαζευγμένοι ή χήροι έχουν χαμηλότερο ποσοστό θνησιμότητας από αυτούς που δεν παντρεύτηκαν ποτέ.

Φάτε όπως στην Okinawa
Οι κάτοικοι της Okinawa, στην Ιαπωνία, κάποτε είχαν το μακρύτερο προσδόκιμο επιβίωσης παγκοσμίως. Ερευνητές το αποδίδουν στην παραδοσιακή διατροφή της περιοχής που είναι υψηλή σε πράσινα και κίτρινα λαχανικά και χαμηλή σε θερμίδες. Ορισμένοι κάτοικοι έχουν τη συνήθεια να τρώνε μόνο το 80% της τροφής σε πιάτο. Καθώς οι νέες γενιές εγκαταλείπουν τις παραδόσεις, το προσδόκιμο επιβίωσης στην Okinawa έχει υποχωρήσει.
Σημ. Εναλλακτικής Δράσης: Εάν ο τρόπος ζωής της Okinawa σας… πέφτει μακριά, τότε ζήστε όπως στην Ικαρία! Ισορροπημένη μεσογειακή διατροφή, ελληνικός καφές, γυμναστική, σεξουαλική δραστηριότητα, καλή παρέα και πάνω απ’ όλα πάρτε τη ζωή χαλαρά και ρίξτε το στρες στη θάλασσα!

Αδυνατίστε
Αν είστε υπέρβαρος, το αδυνάτισμα μπορεί να προστατεύσει από τον διαβήτη την καρδιοπάθεια και άλλες παθήσεις. Το κοιλιακό λίπος φαίνεται πως είναι ιδιαίτερα επιβλαβές, επομένως εστιάσετε στο αδυνάτισμα.

Αλκοόλ με μέτρο
Η καρδιοπάθεια είναι λιγότερο συνήθης σε ανθρώπους που πίνουν μέτριες ποσότητες αλκοόλ σε σχέση με ανθρώπους που δεν πίνουν καθόλου. Ωστόσο, το πολύ αλκοόλ φουσκώνει την κοιλιά, αυξάνει την αρτηριακή πίεση και μπορεί να προκαλέσει άλλα προβλήματα υγείας.

Κινηθείτε
Οι ενδείξεις είναι εκπληκτικές. Άνθρωποι που ασκούνται ζουν περισσότερο κατά μέσον όρο σε σχέση με όσους δεν ασκούνται. Σύμφωνα με δεκάδες έρευνες, η τακτική άσκηση μειώνει τον κίνδυνο καρδιοπάθειας, εγκεφαλικού επεισοδίου, διαβήτη και ορισμένων ειδών καρκίνου και κατάθλιψης. Η άσκηση μπορεί ενδεχομένως ακόμα να σας βοηθήσει να έχετε οξύνοια σε μεγάλη ηλικία. 10 λεπτά δραστηριότητας είναι αρκετά, καθώς αθροίζονται σε περίπου 2,5 ώρες μέτριας άσκησης της εβδομάδα.

Συγχωρήστε
Η συγχώρεση έχει οφέλη για την υγεία. Ο χρόνιος θυμός συνδέεται με μειωμένη λειτουργία πνευμόνων, καρδιοπάθεια, εγκεφαλικό επεισόδιο και άλλες νόσους. Η συγχώρεση θα μειώσει το άγχος, την αρτηριακή πίεση και θα σας βοηθήσει να αναπνέετε πιο εύκολα. Τα οφέλη τείνουν να αυξάνονται καθώς μεγαλώνετε.

Κάντε τον ύπνο προτεραιότητα
Ο επαρκής ποιοτικός ύπνος μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο παχυσαρκίας, διαβήτη, καρδιοπάθειας και διαταραχών της διάθεσης. Ο επαρκής ύπνος θα σας βοηθήσει επίσης να αναρρώσετε γρηγορότερα από μια νόσο. Αν κοιμάστε λιγότερο από 5ώρες τη νύχτα αυξάνετε τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου. Επομένως, κάντε τον ύπνο προτεραιότητα.

Ρυθμίστε το στρες
O Dean Ornish, με έρευνά του υποδεικνύει ότι αλλαγές όπως η ρύθμιση του στρες όχι μόνο βοηθούν στην πρόληψη της καρδιοπάθειας αλλά μπορεί και να την αναστρέψουν. Αν και η αποφυγή του στρες είναι ζωτική επιλογή για πολλούς, υπάρχουν αποτελεσματικοί τρόποι να το ελέγξετε. Δοκιμάστε τη γιόγκα, το διαλογισμό ή τις βαθιές αναπνοές. Ακόμα και λίγα λεπτά την ημέρα μπορούν να κάνουν τη διαφορά.

Να έχετε αίσθηση σκοπού
Τα χόμπι και οι δραστηριότητες που έχουν νόημα για εσάς μπορούν να συμβάλλουν σε μακροβιότητα. Ιάπωνες ερευνητές ανακάλυψαν ότι άντρες με ισχυρή αίσθηση σκοπού ήταν λιγότερο πιθανό να πεθάνουν από εγκεφαλικό επεισόδιο, καρδιοπάθεια ή άλλα αίτια σε διάστημα 13 ετών σε σύγκριση με όσους είχαν χαμηλή αίσθηση σκοπού. Άλλη έρευνα, του Rush University Medical CenterRush έδειξε ότι η αίσθηση σκοπού συνδέεται με μικρότερο κίνδυνο νόσου Alzheimer.


iatronet.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου